MLL 100v!

30.9.2020

MLL 100 vee! 4. lokakuuta tulee kuluneeksi sata vuotta siitä, kun Mannerheimin Lastensuojeluliitto perustettiin. Juhlapäivän kunniaksi on luvassa lastenmusiikkikonsertti.

Yhteistyössä Konserttikeskuksen kanssa tarjoamme lapsiperheille ja kaikille muillekin iloisen lastenmusiikkikonsertin 4. lokakuuta kello 16.00. Konsertin tähti on lastenmusiikkiyhtye Mirkka ja Luis. Koronapandemian vuoksi konsertti kuullaan ja nähdään verkossa, Konserttikeskuksen Youtube-kanavalla.

Lisätietoja: https://www.mll.fi/tiedotteet/48023-2/

- Juhlavuoden kunniaksi julkaistua Aku Ankan MLL juhlanumeroa jaetaan Orimattilassa MLL iltapäivätoimintaan ja muuhun toimintaan osallistuville.

MLL Orimattilan yhdistyksen perustamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 95 vuotta.

Kenraali Mannerheimin Lastensuojeluliiton Orimattilan osaston perustava kokous pidettiin 22.11.1925 Orimattilan Yhteislyseolla.

Rovasti Paul Vikman toimi kokouksen puheenjohtajana ja sihteerinä toimi kunnankirjuri V.A. Syväsilta. Johtokuntaan valittiin 12 jäsentä: laamanni Albin Routamo ja rouva Julia Routamo, tohtori Toivo Tuominen ja rouva Doris Tuominen, johtajatar Fanny Syrjänne, asemapäällikön rouva Sissi Breitholz, pastorin rouva Lyyli Kuorikoski, pankinjohtajan rouva Anna Kaitila, diakonissa Tyyne Liukkonen, rovasti Paul Vikman, opettaja Eemil D. Eloranta ja kunnankirjuri V.A. Syväsilta. Johtokunnan puheenjohtajaksi valittiin Paul Vikman ja sihteeriksi Lyyli Kuorikoski.

- MLL Orimattilan yhdistys ry tarjoaa juhlavuoden kunniaksi kaksi etäkonserttia koulujen ja varhaiskasvatuksen kautta. Konsertteihin voi osallistua myös kotoa käsin syyslomaviikolla 43.

SUOMIROKKIKOULU.FI

Kohderyhmä: alakoulu, yläkoulu, lukio, ammattioppilaitos

Suomirokkikoulu -konsertti on viihdyttävä poppitunti, jolla kuullaan runsaasti näytteitä suomirokin värikkäästä historiasta ja nykypäivästä: Hectorista Haloo Helsinkiin ja Loirista Lordiin. Samalla pidetään hauskaa sekä kannustetaan lapsia ja nuoria oman musiikin tekemiseen. Bändissä soittaminen on kivaa ja musisointi tekee tutkitusti ihmiselle hyvää!

Miten kitaran saa puhumaan? Miksi tanssimisesta rock-konsertissa saattoi joutua putkaan? Mitä ovat riffi, komppi ja filli? Näihin kaikkiin löytyy vastaus Suomirokkikoulusta. Konserttiin sisältyy myös suurta riemastusta herättänyt “Arvaa Kuka?” -musavisa, sekä kitaransoiton saloja avaava efektiesittely.

SIINA JA TAIKARADIO

Kohderyhmä: Päiväkoti, alakoulu 1-3 lk.

Siina ja Taikaradio kutsuu lapset ja aikuiset mukaansa yllätyksellisen laulubussin kyytiin. Ohjelmistoon kuuluu leikittävää ja laulettavaa lastenmusiikkia joka lähtöön. Konsertti vie kuulijansa tuttujen ja vähän uudempienkin laululeikkien sävelin erilaisiin musiikkimaailman seikkailuihin.