Orimattilalaiset perheet kaipaavat tukea

19.2.2021

Orimattilalaiset perheet kaipaavat tukea

Kaupungin avoin päiväkoti Kimpan, MLL:n ja seurakunnan Perheille parasta -kyselyyn tuli yhteensä 37 vastausta. Valtaosa vastauksista tuli alle 6-vuotiaiden lasten vanhemmilta.

• Kyselyssä nousi selkeästi esille, että lapsiperheet elävät tällä hetkellä raskasta aikaa, tiivistää työryhmä.

• Arkeen kaivattaisiin yhteistä tekemistä koko perheelle ja verkkoon lisää ohjausta ja neuvontaa.

Lähes 60 % vastaajista koki, että elinpiiri on kaventunut ja olo on yksinäinen. Myös huoli taloudesta näkyi vastauksissa.

Joihinkin toiveisiin vastataan heti

Kyselyssä voimavarojen lähteenä lueteltiin perhe, luonto, oma aika ja liikunta. Toiveissa nousi voimakkaasti erilaiset ulkotapahtumat – lapsiparkki, perhekerho, puistotreffit, rastiradat tai kohtaaminen ammattilaisen kanssa pihalla. Lisäksi toivottiin mm. someluentoja ja etämuskaria.

Kimppa, MLL ja seurakunta haluavat vastata joihinkin perheiden huoleen ja tarpeeseen heti.

Seurakunta tarjoaa Mallusjoen leirikodin ja Vanhan pappilan puiston nuotiopaikkaa ennakkoilmoittautumisella ja Vanhan pappilan puistossa on suosittuja ulkorastiratoja.

MLL tarjoaa perheille nettiliikuntaa, mahdollisuuden osallistua Uudenmaan piirin teemallisiin etäperhekahviloihin sekä tietoa harrastustuista ja ruokajakeluista vähävaraisille perheille.

Kimpassa toimii lapsiparkki perjantaisin ja pihalle suunnitellaan tiistaille 16.3. koko perheen talvitapahtumaa klo 12-14.

• Haluamme muistuttaa myös keskusteluavusta, otathan rohkeasti yhteyttä.

• Tärkeintä on, ettei huolen kanssa jää yksin!

Kun rajoitukset poistuvat, käynnistyvät kaikki toiminnat taas täydellä teholla – perhekahvila, Terhokerho, muskarit, kässäkerho, satujumppa, perhepirtti, taaperokahvila, vauvakerho ja perhekerhot.

Ratkotaan ongelmia yhdessä!

MLL:n toiminta

toiminnanjohtaja Katri Mäki p. 040 1628626 arkisin 9-15

Kimpan lapsiparkkiin ilmoittautuminen ja juttutuokio perheohjaajan kanssa