Tiedote yrityksille Lapset ensin -keräys 6.4.-15.6.2021

12.5.2021

Tiedote 5.5.2021

Lapset ensin -keräyskampanja paikallisten vähävaraisten perheiden tukemiseksi 6.4. - 15.6.2021

MLL Orimattilan yhdistys ry järjestää Lapset Ensin -keräykseen paikallisten vähävaraisten perheiden tukemiseksi ajalla 6.4.-15.6.2021. Keräyslupa: RA/2021/434. Keräystuotolla hankimme ensisijaisesti K-ryhmän Hyvä Teko -lahjakortteja (á 30€). Perhe voi kohdentaa lahjakortin ruokaan tai esim. lasten kenkiin/vaatteisiin, mutta sillä ei voi ostaa tupakka-, alkoholi- tai Veikkauksen tuotteita. Lahjakorttien jaossa teemme yhteistyötä muiden toimijoiden kanssa (sosiaalitoimi, diakoniatyö, koulukuraattorit, neuvola), jotta tavoitamme oikeasti tarvitsevat perheet.

Kutsumme keräykseen mukaan paikallisia yrityksiä

Miten yritys voi lähteä mukaan keräykseen?

• Tekemällä kampanjan, josta lahjoitetaan 1–2€/palvelu/lounas/tuote keräykseen. Tämä summa voi olla asiakkaalle myös vapaaehtoinen ja tulla normaalin palveluhinnan päälle.
  • Tekemällä oman henkilöstön kanssa oman keräyksen, esim. kahvikassa toukokuussa, johon halukkaat voivat tehdä lahjoituksen. Jo 1€/henkilö on eteenpäin.
  • Yritys voi lahjoittaa haluamansa tukisumman keräystilille FI10 5308 0760 9143 56/ MLL Orimattilan yhdistys ry. Viite: Lapset ensin + halutessa yrityksen nimi.
  • Ottamalla Lapset Ensin -keräyslippaan yrityksen tiloihin, jolloin asiakkaat voivat tehdä lahjoituksen.

Mikäli yrityksenne on muulla tavoin kiinnostunut tukemaan MLL Orimattilan yhdistyksen toimintaa, ottakaa yhteys toiminnanjohtajaan. Esimerkkejä:

• Lounasjakelu vähävaraisille perheille 500€/jakelu sis. 2 päivän lounaat 20 perheelle (80–90 henkilöä).
  • Vähävaraisten lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukeminen pääsääntöisesti tuki 100€/lapsi, esim. 500€ lahjoituksella tuetaan 5 lapsen/nuorten harrastusta.
  • Joulupuu-keräykseen osallistuminen esim. yrityksen joulumuistamisten sijaan kohdentaa summa paikallisten vähävaraisten lasten ja nuorten perheiden tukemiseen.
  • Liittymällä valitsemallanne summalla yhdistyksen kannatusjäseneksi 50–200€/vuosi. Kannatusjäsenmaksut ohjautuvat suoraan paikallisyhdistyksen toimintaan.

Mitä yritys saa?

• Mahdollisuus pienellä konkreettisella teolla osoittaa vastuullisesti toimiva yritys, joka huomioi ja haluaa olla mukana tukemassa paikallisesti heikommassa asemassa olevia lapsiperheitä
  • Näkyvyyttä MLL tiedotuskanavissa (Nettisivut, Facebook, Instagram, vuosikertomus)

Lisätietoja:

MLL Orimattilan yhdistys ry