(Luku)mummiksi ja vaariksi? Perehdytyskoulutus ke 28.8.2019

20.5.2019

Toukokuun mummi- ja vaaritoiminnan perehdytyskoulutus siirtyy elokuulle.

Seuraava perehdytyskoulutus Orimattilassa

• Keskiviikkona 28.8.2019 klo 14-16

Paikka: MLL toimitila, Erkontie 12,  Orimattila

Mukaan ovat tervetulleita kaikki toiminnasta kiínnostuneet. Mukaan toivotaan myös kouluhenkilöstöä.

Mitä MLL:n mummi- ja vaaritoiminta on?

Sukupolvien yhteys on oleellinen osa ihmisen elämää. Siinä elämisen koko kirjo on luonnollisella tavalla läsnä. Se antaa nuoremmalle polvelle mahdollisuuden hahmottaa oma paikkansa osana suurempaa kokonaisuutta – availla ikkunoita menneeseen ja tulevaan.

Kylämummit ja -vaarit toimivat siellä, missä on paljon lapsia, esimerkiksi päiväkodeissa, perhekahviloissa ja kerhoissa sekä erilaisissa perhetapahtumissa.

Lukumummit ja -vaarit tukevat lasten lukusujuvuuden kehittymistä lukemalla alakoululaisten kanssa kouluilla.

Seuraava perehdytyskoulutus Orimattilassa

• Keskiviikkona 28.8.2019 klo 14-16

Paikka: MLL toimitila, Erkontie 12,  Orimattila

Lisätietoa ja ilmoittautumiset: www.uudenmaanpiiri.mll.fi tai

annika.rinta-jouppi@mll.fi tai MLL Orimattilan yhdistys p.040 162 8626

Suomessa lähes kaikki lapset oppivat lukemaan, mutta osa lapsista ei saavuta sujuvaa lukutaitoa. Lukumummit ja -vaarit lukevat kouluilla yhdessä niiden 2–6. luokkalaisten lasten kanssa, jotka tarvitsevat lisätukea lukemiseen.

Vapaaehtoiset mummit ja vaarit lukevat yhdessä lasten kanssa koulupäivän aikana kahden kesken tai pienissä ryhmissä. Lapset saavat lisää mukavia lukukokemuksia ja myönteistä palautetta sekä kontaktin toiseen sukupolveen.

Lukumummi ja -vaarit on osa MLL:n mummi- ja vaaritoimintaa. Paikallisyhdistykset toteuttavat sitä piirin tuella ja yhteistyössä koulun kanssa. Toimintamallin on kehittänyt Niilo Mäki Instituutti yhteistyössä MLL:n Järvi-Suomen piirin kanssa.