Iltapäivätoiminta

Lukuvuoden 2024-2025 iltapäivätoimintaan hakuaika on 2.-12.4.2024 ensisijaisesti sähköisesti Wilman kautta. LIsätietoa: https://peda.net/orimattila/aji/iltapaivatoimintaan-hakeminen

Wanted! Iltapäivätoiminnanohjaajan sijaisia lukuvuoteen 2023-2024.  Jos kiinnostuit, ota yhteyttä Katri Mäki.

Unohditko hakea iltapäivätoimintapaikkaa? Ei hätää, mukaan pääsee!  Lisätietoa: https://peda.net/orimattila/aji/iltapaivatoimintaan-hakeminen/lv.-2023-2024

Iltapäivätoiminnan yhteyshenkilö Orimattilan kaupungilta on Tuomo Karjalainen (Pennalan ja Virenojan koulujen rehtori), jolle osoitetaan hakemukset, muutokset toiminta-ajoissa  ja mahdolliset irtisanoutumispyynnöt. Pappilantie 2, 16300 Orimattila tai tuomo.karjalainen(at)orimattila.fi

Iltapäivätoiminta lukuvuonna 2023 - 2024

MLL järjestää toimintaa Jokivarren, Järvikunnan, Pennalan ja Virenojan kouluilla.

Ohjaajat tavoitat varmimmin ma-pe klo 12-17.

Lapsen poissaolosta voit ilmoittaa ohjaajille myös viestillä.

Toimintaa ei ole koulujen loma-aikoina, arkipyhinä tai lauantaikoulupäivinä.

Jokivarren iltapäivätoiminta

• Osoite: Jokivarren koulu, c-rakennus luokka C13. Käkeläntie 24, 16300 Orimattila. Sisäänkäynti "BANAANIKATOKSEN" alta.
  • Ohjaajina toimivat Heidi Heikkilä, Siiri Kaltiainen (Pirkko Hietalan sijainen) ja Laura Heino.
  • Iltapäivätoiminnan puhelinnumero on 0400 399 791.

Pennalan iltapäivätoiminta

• Osoite: Pennalan koulu, Lankilantie 76, 16320 Pennala.
  • Pennalan iltapäivätoiminta toimii koulun tiloissa, vanhan koulun puolella.
  • Ohjaajina toimivat Päivi Mäkinen ja Jarkko Hakola.
  • Iltapäivätoiminnan puhelinnumero on 040 547 0029.

Virenojan iltapäivätoiminta

• Osoite: Virenojan koulu, luokka 55. Virenojantie 16, 16310 Virenoja. Virenojan iltapäivätoiminta toimii koulun tiloissa, luokka 55.
  • Ohjaajana toimii Kia Myrsky.
  • Iltapäivätoiminnan puhelinnumero on 040 740 1732.

Järvikunnan iltapäivätoiminta

• Osoite: Järvikunnan koulu, Mallusjoentie 270, 16450 Mallusjoki
  • Ohjaajana toimii Kea Ruuska.
  • Iltapäivätoiminnan puhelinnumero on  040 829 9328.

Iltapäivätoiminnan maksuihin tai muihin asioihin liittyen voit olla yhteydessä toiminnanjohtajaan

Katri Mäki p.040 162 8626. orimattilan.yhdistys(at)mll.fi

------------------------------------------------------------------------------------

Tietoa koululaisten iltapäivätoiminnasta

MLL Orimattilan yhdistys ry tuottaa koululaisten iltapäivätoimintaa Orimattilan kaupungille lukuvuonna 2023-2024 Jokivarren, Järvikunnan, Pennalan ja Virenojan kouluilla. Ohjaajina toimivat MLL ammattitaitoiset ohjaajat.

Iltapäivätoiminnan tarkoitus ja tavoite

Koululaisten iltapäivätoiminnan tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja terveyttä sekä luoda pohja hyvälle kasvulle ja kehitykselle.

Iltapäivätoiminta vähentää lasten yksinoloa elämäntilantessa, jossa vanhemmat ovat työssä ja lapsen koulupäivä on lyhyt.  Toiminnan tavoitteena on tukea koulun ja kodin kasvatustyötä, edistää lasten hyvinvointia ja ennaltaehkäistä syrjäytymistä sekä antaa mahdollisuus sosiaalisten taitojen kehittämiseen ja yhteisöllisyyteen kasvamiseen.

Iltapäivätoimintaa ohjaa Perusopetuslaki 8a luku, Opetushallituksen Perusopetuksen aamu- ja iltapäivätoiminnan perusteet sekä Orimattilan kaupungin sivistyslautakunnan hyväksymä Koululaisten iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma.

Iltapäivätoiminnassa lapsia koskevat samat säännöt kuin kouluaikanakin. Säännöt ja ohjeet ovat tarvittaessa nähtävillä kyseisen koulun iltapäivätoiminnassa.

Toiminta

Iltapäivätoimintaa tarjotaan koulupäivinä (ei lauantaikoulupäivisin) klo 12 - 17 välisenä aikana 1-2- luokkalaisille ja erityisen tuen päätöksellä myös isommille oppilaille. Toiminnan alkuaika voi vaihdella kouluittain riippuen siitä, mihin aikaan oppitunnit kyseisellä koululla päättyy. Välipala tarjotaan päivittäin noin klo 14.

Päiväohjelmaan kuuluu mm. ulkoilua, askartelua, pelaamista ja vapaata leikkiä. Toiminnan suunnittelussa huomoidaan myös lasten omia toiveita. Läksyjä voi tehdä, mutta vastuu niistä on kodilla.

Huomioithan, että ohjaajien työaika päättyy klo 17.00, johon mennessä lapsi tulee olla haettu.

Iltapäivätoimintamaksut

Iltapäivätoimintaa toteutetaan Orimattilan kaupungille ostopalvelusopimuksella.

Maksut: Korkeintaan 3h tai 4h/päivä= 80€/kk, yli 4h:100 €/kk.

Iltapäivätoiminnan maksu voidaan jättää perimättä tai sitä voidaan alentaa, jos huoltajan elatusvelvollisuus, toimeentuloedellytykset tai huollolliset näkökohdat huomioon ottaen siihen on syytä. Hakemiseen on oma lomake Pedanetissä. Tukea lomakkeen täyttöön saat tarvittaessa tj. Katri Mäeltä.

Ilmoittautumiset ja muutokset sekä maksuvapautushakemukset tulee osoittaa Orimattilan kaupunki/ Tuomo Karjalainen P. 044 7813593.

HUOM! Ilmoitathan lapsen sairaspoissaolosta ip-ohjaajalle. Vain sairaspoissaolot yli 10pv/kk tai läsnäolopäivät 0 pvä/kk oikeuttavat 50% laskuun.

Muistathan palauttaa ohjaajille ensimmäisinä päivinä aloitusilmoituksen ja esitietolomakkeen. Lomakkeet löytyvät tarvittaessa Pedanetistä https://peda.net/orimattila/aji tai saat sen ohjaajilta.

HUOM! Iltapäivätoimintamaksu kannattaa vaihtaa e-laskuksi, sillä veloitamme paperilaskusta 3€/laskutus- ja käsittelykuluja. E-laskua varten tarvitset asiakasnumeron ja laskun viitenumeron.

Lisätietoa ja lomakkeet löytyvät sivulta: https://peda.net/orimattila/aji