Lastenhoitajatoiminta

Tarvitsetko lastenhoitoapua?

Huolehdi omasta jaksamisestasi
ja ihmissuhteista - me hoidamme lapsesi

Lastenhoitoapua voit käyttää omien tarpeittesi mukaan esimerkiksi kun vanhemmat haluavat hetken hengähtää, harrastaa tai viettää kahdenkeskistä aikaa.

Koulutetut, luotettavat hoitajat

Kaikki lasten hoitajamme ovat käyneet MLL:n lasten hoitajakurssin. Kurssilla he ovat saaneet opetusta mm. eri ikäisten lasten perushoidosta, kehityksestä, viihdyttämisestä ja ensiavusta. Lasten hoitajat ovat pääsääntöisesti opiskelijoita, joten he ovat yleensä parhaiten tavoitettavissa iltaisin ja viikonloppuisin sekä koulujen loma-aikoina.

Hoitajat huolehtivat lapsen turvallisuudesta, hoidosta ja viihtyvyydestä vanhempien ohjeiden mukaan. Hoitajilla on vaitiolovelvollisuus lasta ja perhettä koskevissa asioissa. Perhe on velvollinen huolehtimaan hoitajan turvallisesta kotimatkasta ilta- ja yöaikaan.

Hinta: - 10,00 €/tunti, 1-4 lasta

- Sunnuntaityö 20,00 €/tunti, 1-4 lasta

Palkka maksetaan suoraan hoitajalle. Kilometrikorvaukset sovitaan erikseen. Työaikalain 33§:n mukaan sunnuntaityöstä maksetaan palkka 100%korotettuna eli 18,00€/tunti. Hoitajalle annettavan palkkatositteen voit tulostaa alla olevasta liitteestä. Helpoiten tiedot palkka.fi -palvelun kautta (Hinnat tarkastettu valtakunnalliselle tasolle 1.10.2023 alkaen.)

Hoitajan varaaminen tapahtuu soittamalla suoraan listassa olevan hoitajan numeroon (ei tekstiviestillä).Tietoturvasyistä emme julkaise hoitajien listaa netissä. Listan saa ottamalla yhteyttä alla oleviin henkilöihin tai esim. lastenneuvolasta ja Avoin päiväkoti Kimpasta.

Perhe työnajantajana

Perhe toimii hoitajan työnantajana ja on velvollinen huolehtimaan tarvittavista työnantajavelvoitteista. Mm. ilmoitus Tulorekisteriin seuraavan kuun 5.päivään mennessä, TyEL-työeläkevakuutusmaksu ja työttömyysvakuutusmaksusta huolehtiminen sekä tarvittaessa sosiaaliturvamaksusta ja ennakonpidätyksestä. Lisätietoa liitteissä.

Lasten ryhmähoito

Lasten ryhmähoito esim. tapahtumiin maksaa 25 €/tunti/hoitaja (huom! sunnuntaikorvaus 100%). Muistathan, että MLL tilaa voi myös varata esim. synttärijuhliin!

Lastenhoitotoiminta on Orimattilassa MLL:n vapaaehtoistyötä.

Kun tarvitset hoitajaa, voit ottaa yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai olemalla yhteydessä lastenhoitajatoiminnan vastaaviin Venla/ Suvi tai MLL Orimattilan yhdistyksen numeroon/Katri.

MLL Orimattilan yhdistys ry/ Katri Mäki (ma-to klo 8-14)

p. 040 162 8626, orimattilan.yhdistys(at)mll.fi

Hoitajavastaavat: Venla Laukkanen/ Suvi Tammi (muina aikoina, yhteystiedot saa toiminnanjohtajan kautta).

HOITAJAKURSSIT

MLL Lahden yhdistys järjestää astenhoitajakurssin 1-2 vuoden välein. Kurssi sopii opiskelijoille, eläkeikäisille ja muille, jotka ovat kiinnostuneita lastenhoitokeikoista perheissä ja lapsiparkeissa.

Perehdytämme myös alan opiskelijoita, ammattilaisia, eläkeikäisiä ja muita kiinnostuneita tarvittaessa erikseen. Ota yhteyttä Katriin, jos kiinnostuit!

Lastenhoitajatoiminta yhteydenottopyyntö

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.