HSM koulujen kerhotoiminta

Kevätkausi alkaa viikolla 2 (samaan aikaan koulujen kanssa), lukuunottamatta Kuivannon kerhoa, joka alkaa viikolla 3.

HSM - Koulujen kerhotoiminta 2023 - 2024

MLL on mukana järjestässä Orimattilaan Harrastamisen Suomen Mallin (HSM) kerhotoimintaa.

Kerhotoimintaa on tarjolla seuraavasti:

Vahvistetut kerhot:

*Virenojan koulu

Liikuntakerho 5-6lk

• Aika: Maanantaisin klo 13-14.45
  • Paikka: Virenojan koulun liikuntasali/ koulun piha

*Myllylän koulu

Liikuntakerho 2-4lk

• Aika: Keskiviikkoisin klo 14.30-15.30
  • Paikka: Myllylän koulun liikuntasali/ koulun piha

*Tönnön koulu

Liikuntakerho 1-4lk

• Aika: Perjantaisin klo 13.15-14.15
  • Paikka: Tönnön koulun liikuntasali/ koulun piha

* Kuivannon koulu

Musiikki- ja mediapaja 2-6lk

• Aika: Torstaisin klo 13.30–15.00
  • Paikka: Kuivannon koulu
  • Ohjaaja: Aleksanteri Kuosa/ MLL Orimattilan yhdistys ry

Yleistä:

• Hinta: Kerhot ovat osallistujille maksuttomia.
  • Lisätietoa ja ilmoittautumiset ma 21.8. - 28.8. (Vuorenmäki ke 30.8. saakka): https://orimattila.mll.fi/hsm-koulujen-kerhotoiminta/
  • Vapaita paikkoja voi kysyä ilmoittautumisajan jälkeen.
  • Syyskausi 4.9. - 15.12.2023, ei syyslomaviikolla 43 tai  itsenäisyyspäivänä.
  • Kevätkausi 8.1. - 24.5.2024, ei talvilomalla viikko 9, pääsiäispyhinä, vappuna tai helatorstaina.
  • Iltapäivätoimintaan osallistuvat lapset voivat palata ip-toimintaan ja pääsevät myös kerhopäivinä välipalalle, muut voivat ottaa omat eväät.
  • Kuljetusoppilaat pääsevät kerhonkin jälkeen tarvittaessa kuljetuksella kotiin.
  • Toiminnan käynnistyminen edellyttää min. 7 osallistujaa/ryhmä. Ryhmään mahtuu 7-12 oppilasta/ Liikuntakerhoihin 7-15. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
  • Kerhot kokoontuvat  koulupäivinä lukuvuoden ajan (ei syys-, joulu- tai muina loma-aikoina/arkipyhinä)
  • Lue lisää HSM-toiminnasta: https://harrastamisensuomenmalli.fi/tietoa/
  • Ilmoittautumiset alle aukeavalla lomakkeella. Vapaita paikkoja voi kysyä ja varalle ilmoittautua ilmoittautumisajan jälkeenkin.

Keräämme nimi- ja yhteystiedot vain kyseistä toimintaa varten. Kauden päätyttyä kerätyt tiedot hävitetään. Tietosuoja: https://www.mll.fi/tietosuojaselosteet/mannerheimin-lastensuojeluliiton-yleinen-tietosuojalauseke/

Mitä?!

HSM-kerhot ovat osa valtakunnallista Suomen Harrastamisen Mallin kerhotoiminnan hanketta, jonka tavoitteena on mahdollistaa jokaiselle lapselle ja nuorelle mielekäs tapa harrastaa koulupäivän jälkeen.

MLL Orimattilan yhdistys ry:n kerhot ja ryhmät. Lopullinen toimintasisältö suunnitellaan yhdessä osallistujien kanssa.

"Musiikki- ja mediapaja"

Musiikki- ja mediapajassa tutustumme perinteisen musiikin harrastamisen lisäksi myös uusiin tapoihin tuottaa ääntä ja sen rinnalle kuvaa sekä muuta sisältöä.

Nykypäivänä musiikki käsittää paljon muutakin, kuin jonkin instrumentin soittamista tai että on bändi, jossa porukalla soitetaan. Musiikin harrastus on saanut uusia piirteitä some-maailman yleistyttyä ja musiikin rinnalle soittamisen lisäksi ovat tulleet visuaalisuus ja vuorovaikutuksessa oleminen toisten ihmisten kanssa.

Osallistuminen ei vaadi musiikillista osaamista tai aikaisempaa harrastuskokemusta musiikin parissa. Riittää kiinnostus musiikkia ja kaikkea siihen liittyvää kohtaan! Lopullinen sisältö suunnitellaan yhdessä osallistujien kanssa.

Ohjaaja: Aleksanteri Kuosa

"Liikuntakerho"

Alakouluikäisille suunnattu liikunnallinen kerho, jossa edetään kuuntelemalla lasten omia toiveita! Kerhossa voidaan leikkiä, pelata, jumpata, juosta, viettää aikaa ja saada yhteisiä oivalluksia eri tavoista liikkua. Tärkeintä on, että lähdet kotiin kivalla mielellä.

Ohjaaja: Tinja Krigsman