Finlandia kirja tukee vähävaraisia lapsiperheitä

17.4.2020

Antikvariaatti Finlandia kirja tukee tänä vuonna tukea MLL Orimattilan yhdistys ry:n kautta

paikallisia vähävaraisia lapsiperheitä mahdollistamalla perheille lounaita koronaepidemian aikana.

Ensimmäinen jakelu oli pääsiäiseksi torstaina 9.4.2020 Ravintola Kehräämöllä, jolloin perheet saivat kahden päivän lounaat (lihapullat ja muusi, makkarakeitto), maidon, pääsiäismunat lapsille ja lisäksi K-supermarketilta lahjoituksena leipiä. Mukaan mahtui 20 perhettä, yhteensä 85 henkilöä.

Toinen jakelu on suunnitteilla vapun alle 30.4.2020.

Yhteistyötä perheiden valinnassa tehdään sosiaalitoimen, koulukuraattorien, neuvolan, perheohjauksen ja seurakunnan diakoniatyön kanssa. MLL Orimattilan yhdistys koordinoi toimintaa. Ota rohkeasti yhteyttä edellä mainittuihin tahoihin, mikäli tarvitset tukea. Ilmoittautumiset: MLL Orimattilan yhdistys ry/Katri Mäki p.040 162 8626.Edellyttää lähetettä yhteistyötaholta tai valmiutta kertoa perheen tilanteesta.

Lämmin kiitos Finlandia kirjalle, ravintola Kehräämölle ja K-supermarketille!

Kutsumme myös muita tahoja mukaan. Toukokuussa tilanne voi perheissä entisestään hankaloitua ja etenkin kesällä, jolloin koululaisille ei ole tarjolla edes kouluruokaa. Tuetaan yhdessä paikallisia perheitä ja huolehditaan toisistamme. Pienikin apu on tärkeä.